A
Espanya i Catalunya concretament, la implantació de les TIC's a les aules ha
sigut tardana si la comparem amb la resta de països de la OCDE. Els primers
programes basats en la introducció de les TIC's a les aules va començar a
partir de 1985 degut a la pressió de la resta de països de la unió europea.
Malgrat que teòricament s'han introduït de nous recursos tecnològics poc s'ha
fet per saber realitzar un ús adequats d'aquests.
Ràpidament
els governs es van adonar d'aquest problema i van començar a proposar formació
voluntària per aquelles persones que ja estan dins el sistema educatiu formal.
D'aquesta manera podien adquirir noves competències necessàries per aquells
moments
Els
documents presentats per la generalitat sobre el programa 1x1 proposat pel govern
català adequada a les propostes del
govern central no va ser una lectura que pugi solucionar-te alguns dubtes, la
informació era escassa i basada fonamentalment en aquells aspectes més tècnics.
El
projecte 1x1 entre d’altres necessita d’instal·lacions que avui dia no s’han
realitzat hi ha fet que molts projectes no poguessin obtenir resultats
positius, a Internet hi ha vídeos que mostres aquesta experiència negativa
sobre el projecte. En una entrevista de fa dos anys a un institut de secundària
públic es va demanar sobre l’experiència que havia portat el projecte 1x1i la
resposta va ser que el projecte no va aportar una experiència positiva, les classes
magistrals es realitzaven de la mateixa manera però a diferencia d’abans es
requeria unes instal·lacions que no s’han portat a terme, per tant al curs
següent van deixar de banda el projecte i van continuar amb la manera tradicional.
Amb aquesta entrevista es veu que no sempre la introducció de les tic comporta
innovació pedagògica.
En
l’article innovació pedagògica amb TIC es fa una descripció sobre l’ús que es
fa de les TIC per part del docent parteix de la idea de que avui dia el
problema no es que encara no hi hagi instal·lacions en els centres escolars
sinó l’ús que el docent i els discents poden fer, per tant l’autor d’aquest
article es planteja en quina mesura les TIC poden ser un recurs d’innovació
pedagògica. L’autor arriba a la conclusió que s’han de desenvolupar competències
informacionals i digitals en l’alumnat per tal de que sigui una persona
autònoma i critica davant les eines que utilitza i l’ informació que aquesta li
proporciona.
En
aquest vídeo https://www.youtube.com/watch?v=baqiW8sOxhY
es pot veure un exemple de bones pràctiques amb el projecte 1x1, també apareix
una petita sessió de formació del professorat i el docent els hi diu una cosa
molt important la gestió del canvi, els hi explica que potser el problema es
que no hi ha preparació pel canvi per part de la societat. Aquesta idea per mi es la més important de
tot el vídeo ja que la gestió del canvi ens permetria la innovació pedagògica a
través de les TIC.
Quina d'aquestes imatges esta més d'acord a la innovació pedagògica?
No hay comentarios:
Publicar un comentario